Jaren 30 woning Kralingen

• photo_camera
    Joey van Dongen
  • flag

Hulp bij een bezichtiging?

Projecten in Kralingen

Californian Style

Krimpen aan den IJssel

Aan de IJsseldijk staat een woning welke half verdiept in de dijk is gebouwd. De woning bestaat in plattegrond uit een zuiver vierkant, welke is opgedeeld in negen gelijke kwadranten.

Klassiek herenhuis

Rotterdam Kralingen

Dit project voelde als een ontdekkingstocht door het rijke verleden van Kralingen. De woning was in gebruik als bedrijfsgebouw met kantoorruimten. Iedere verdieping was vooral heel functioneel opgedeeld in zoveel als mogelijk werkkamers en af en toe een spreekruimte.

Modern herenhuis

Rotterdam Kralingen

In het nieuwbouwproject De Weg naar Kralingen staan verschillende typen woningen. Eengezinswoningen, appartementen en herenhuizen. Arnold van Ouwerkerk heeft een van de herenhuizen voorzien van een geheel nieuw interieur met een moderne en warme uitstraling.

Oase in de stad

Rotterdam Kralingen

De woning is gelegen op steenworp afstand van de Kralingse Plas en was aanvankelijk in gebruik als een dubbele beneden- en een dubbele boven-woning. Beide woningen zijn samengevoegd.

Schuurwoning aan de rivier

Leiden

Langs de rivier de Rijn in Leiden heeft Arnold van Ouwerkerk een nieuwe houten schuurwoning ontworpen. De woning is geïnspireerd op de boerderijen welke in het verleden veelal te vinden waren in de lintbebouwing langs de dijk.

Statig herenhuis

Rotterdam kralingen

Aan een statige laan in het hart van Kralingen heeft Arnold van Ouwerkerk een voormalige galerie met bovenwoning gerenoveerd en getransformeerd naar een gezinswoning met kantoor aan huis.

Studio in een pakhuis

Rotterdam Kralingen

In 2014 is Arnold van Ouwerkerk met zijn bedrijf verhuisd naar haar nieuwe locatie in Rotterdam-Kralingen: tegenover de voormalige IJsclub: IJsclubdwarsstraat 12.

Vakantievilla portugal

Almancil (Loulé), Portugal Algarve

Midden tussen de olijfbomen in het Algarve gebied in het Zuiden van Portugal heeft Arnold van Ouwerkerk een villa ontworpen die zich voor een groot deel schuil houdt onder de grond.

Wonen in een raadhuis

Barendrecht

Te midden in het oude centrum van Barendrecht staat aan de Dorpsstraat het oude Raadhuis.