Oase in de stad

• location_on
  • photo_camera
    Joey van Dongen

Hulp bij een bezichtiging?

Projecten in Kralingen

Appartementengebouw met winkels

Apeldoorn

Voor een Rotterdamse ontwikkelaar heb ik in Apeldoorn een grootschalig appartementengebouw gerealiseerd. Het gebouw is onderdeel van een groter bouwblok in het winkelhart De Eglantier.

Californian Style

Krimpen aan den IJssel

Aan de IJsseldijk staat een woning welke half verdiept in de dijk is gebouwd. De woning bestaat in plattegrond uit een zuiver vierkant, welke is opgedeeld in negen gelijke kwadranten.

Duurzaam kantoorgebouw

Vlaardingen

Het voormalige kantoorgebouw van bouwbedrijf Waal in Vlaardingen is volledig ontdaan van haar binnenwanden, gevels en dak. Vanaf het betonnen casco is het kantoorgebouw uitgebreid en vervolgens compleet vernieuwd.

Innovatief kantoorinterieur

Rijswijk

Voor de A de Jong Groep heb ik meerdere vestigingen ingericht. Voor de vestiging in Rijswijk kwamen ze met een specifieke opgave. De vraag omvatte drie doelstellingen: het creëren van een intieme kantoorvloer met een open karakter, een showroom functie waar A de Jong haar installaties kan tonen en een ontwerp met een duurzaam karakter.

Jaren 30 woning Kralingen

Rotterdam

De nieuwe woning is op de begane grond volledig opengebroken tot een loft met openslaande deuren naar de riante tuin. Een nauwkeurig samengestelde maatwerk kast dient als afscheiding tussen hal en woonkamer.

Klassiek herenhuis

Rotterdam Kralingen

Dit project voelde als een ontdekkingstocht door het rijke verleden van Kralingen. De woning was in gebruik als bedrijfsgebouw met kantoorruimten. Iedere verdieping was vooral heel functioneel opgedeeld in zoveel als mogelijk werkkamers en af en toe een spreekruimte.

Modern herenhuis

Rotterdam Kralingen

In het nieuwbouwproject De Weg naar Kralingen staan verschillende typen woningen. Eengezinswoningen, appartementen en herenhuizen. Arnold van Ouwerkerk heeft een van de herenhuizen voorzien van een geheel nieuw interieur met een moderne en warme uitstraling.

Office with a view

Middelburg

Mijn overgrootvader Willem van Ouwerkerk starte zo’n 180 jaar geleden met zijn schip een bedrijf vanuit Middelburg. De wateren in Zeeland hadden in die tijd nog eb en vloed.

Schuurwoning aan de rivier

Leiden

Langs de rivier de Rijn in Leiden heeft Arnold van Ouwerkerk een nieuwe houten schuurwoning ontworpen. De woning is geïnspireerd op de boerderijen welke in het verleden veelal te vinden waren in de lintbebouwing langs de dijk.

Statig herenhuis

Rotterdam kralingen

Aan een statige laan in het hart van Kralingen heeft Arnold van Ouwerkerk een voormalige galerie met bovenwoning gerenoveerd en getransformeerd naar een gezinswoning met kantoor aan huis.

Studio in een pakhuis

Rotterdam Kralingen

In 2014 is Arnold van Ouwerkerk met zijn bedrijf verhuisd naar haar nieuwe locatie in Rotterdam-Kralingen: tegenover de voormalige IJsclub: IJsclubdwarsstraat 12.

Vakantievilla portugal

Almancil (Loulé), Portugal Algarve

Midden tussen de olijfbomen in het Algarve gebied in het Zuiden van Portugal heeft Arnold van Ouwerkerk een villa ontworpen die zich voor een groot deel schuil houdt onder de grond.

Wonen in een raadhuis

Barendrecht

Te midden in het oude centrum van Barendrecht staat aan de Dorpsstraat het oude Raadhuis.